Wednesday, October 20, 2010

Balasan Allah COD (Cash on Delivery)

Kue amik nih dari FB so dengan rasa tanggung jawab kue nk k0runk sume bace n biarla ia menjadi ped0man kepada kite sebagai umat islam ye

Assalamualaikum...

Semalam saya dapat email pada awalnya saya jangka kan ianya seorang berbangsa bukan Islam, Tapi selepas mendapat email nya yang terakhir rupa rupanya benar Ia seorang Islam..

Rentetan penulisan  saya tentang 2 artikel mengenai Murka allah kepada penjual baju dan tudung Kisahnya boleh baca Murka Allah Part 11 Klik disini untuk baca dan Murka Allah Part 1 Klik Disini Untuk Baca

Oleh kerana penulisan saya ini,saya dimaki oleh seseorang, bukan sekadar saya saja malah Pencipta sekelian Alam juga dimaki malah junjungan besar Nabi Muhammad SAW juga turut dimaki, Kalian bacalah email yang dikirim kepada saya semoga menjadi iktibar kepada kalian semua..


Email Pertama

Subject: Jangan tunjuk Alim
 October 16, 2010 1:03 AM

From:
"Kamal"

To:
nurequwan@yahoo.com

Wah Wah Wah hebat betul kata kata ustaz tentang penjual baju tudung tu yer... saya harap ustaz delate jek lah posting sampah di blog ustaz tu.. ustaz ni jenis pelampau ke atau memang melampau ?? mcm ni ke ustaz? melingkupkan bisnes orang?? ustaz tahu tak dengan posting ustaz ttg penjual baju tu ramai klient saya lari? dan tak mahu beli baju? ustaz ni mmg sial dan sampah masyarakat lah! tak payahlah duk main sabda sabda nabi muhammad bodoh tolol tu.. yang ustaz bodoh dok ikut nabi tolol yang kluarkan sabda tu kenapa?? memang bodoh la ustaz ni,ikut nabi tolol semata semata meyakinkan orang orang islam tentang murka allah. wehh ustaz kalau nak tulis cerita pun tak yah la nak kaitkan ttg baju ke tudung ke wat je cter ttg nabi muhammad makan babi ke makan anjing ke,, allah penipu ke,, ni duk buat cter ttg pelikup bisnes orang wakpe?? aku harap kau padam aja posting di blog kau tu,, atau aku bagi jek duit kat ko RM5000. ko padam!! aku sanggup bagi duit kat ko dari kau menjahanamkan bisnes orang2 jual baju tudung ustod bodoh! kalau kau nak duit kau cakap aku bagi!! tapi jangan kaitkan cter ttg baju atau tudung lagi,, bagi je no bank kau aku bank in terus! tapi dengan syarat ko delate dan jangan posting ttg baju dan tudung lagi!! oklah ko buat cerita ttg nabi atau allah tolol bahlol sahaja ok! jangan kaitkan kami, tak kisahlah kami makan duit haram ke apa ke, janji kami x makan duit ko duit allah ko,, harap kau padam ye ustaz !!

==================================================Email pertama nya saya membalas


========================================================
Assalamualaikum

Terima Kasih, Atas email saudara/dari. Berkenaan penulisan saya di blog saya apa yang saya tulis adalah benar, dan tak munkin saya memadam kenyataan satu kebenaran, Walaupun ada segelintir masyarakat tidak menyukainya,, Maafkan saya. Mengenai tawaran saudara/dari Berjumlah RM5000.000 upah kerana saya memadam posting/artikel di blog saya,saya rasa saudara/dari boleh lupakan saja.. kerana saya tak perlukan duit dalam hidup saya,Bahkan saya tak berminat dengan memiliki duit yang banyak, Dan suggest saya saudara/dari boleh memdermakan saja sekiranya duit saudara/dari terlalu banyak.. derma pada palestine,, itu lebih baik,atau derma untuk membuat masjid..

Berkenaan Saudara/dari menyumpah seranah ALLAH SWT dan Junjungan besar Nabi Muhammad SAW saya amat berharap saudara/dari menarik balik kata kata saudari/dari sebelum sesuatu terjadi kepada saudara. ingatlah Allah maha pegampun lagi maha penyanyang... Saya faham saudara/dari munkin mengalami tertekan dengan artikel saya,lantas mengeluarkan kata kata kesat. Tapi nasihat saya bertaubatlah dan ber istighfar banyak banyak,, banyak kan muhasabahkan diri. Dan sesali dengan apa yang saudara/dari telah katakan..

Allah Swt hendak menujukkan kekuasaannya sekelip mata sahaja,, jadi tak perlulah saudara/dari mencabar kekuasaan Allahdengan memaki namanya...
saya amat berharap saudara/dari bertaubat sesegera..

Tentang saudari memaki saya,saya tak kisah dan saya maafkan atas dasar sesama manusia, apa apa pun saya minta maaf,penulisan artikel saya bukan untuk menarik perhatian umun masyarakat dengan memboikot penjualan baju atau tudung saudara/dari,tetapi demi bangsa dan Agama saya sanggup berkorban apa saja,, Walha bakal dibunuh sekalipun..

Sekian terima kasih

Assalamualaikum

=================================================== 
Email ke 2 yang saya terima

From:
"Kamal"

To:
"Nur Equwan"


WOIII CELAKA LAHANAT, TAK PAYAH LAH KAU NAK UGUT UGUT AKU DENGAN KUASA ALLAH SIAL KAU TU,, BAHLOL PUNYA USTAZ, KAU PIKIR ALLAH PUKIMAK KAU TU POWER SANGAT KE, KALAU ALLAH KAU POWER KENAPA TAK BAGI ORANG ORANG ISLAM ATAU AKU NI KAYA DARI DULU,KENAPA BAGI AKU MISKIN DARI KECIL?????????? NI AKU DAH BUAT ELOK2 JUAL BAJU TUDUNG SENANG SENANG KAU MENJATUHKAN BISNES AKU, CAM NI KE ALLAH SWT KAU AJAR KAU YE LAHANAT?? KAU NI MMG ANAK LUAR NIKAH LA!! TAK LAYAK KAU JADI USTAZ KALAU KAU MENJATUHKAN BISNES ORANG KAU TAHU TAK??!!! CAM NI KE NABI SIAL PUKIMAK AJAR UMAT ISLAM?? MENJATUHKAN BISNES ORANG ISLAM SENDIRI?? KAU ALLAH NABI MMG ANAK HARAM ANAK ANJING ANAK BABI SUNDAL.. AKU DAH KATA KAU DELATE POST KAU KAU TAK RETI BAHASA KE?? ATAU KAU BUTA TAK BACA APA AKU TAIP NI WAHAI ANAK ANJING KURAP??
KAU NI MMG GILER SIAL,ANAK BABI LUAR NIKAH,AGAK AGAKNYA MAK KAU DULU MAIN DENGAN BABI TU LAH KELUAR ANAK SEPERTI KAU NI USTAZ SIAL, ADA PULAK ALLAH BAPAK BABI DAN NABI ANAK ANAK ANJING KURAP YANG TAK TAHU APA APA HADIS,KAU IKUT JEK.. PASTU EFFECT KAU TAK TAHU APA!! KAU TAU TAK DENGAN SABDA NABI YANG KAU TULIS TU BOLEH MENJATUHKAN BISNES AKU!! KAU TAK FAHAM KE HUH USTAZ BAHLOL!!! KALAU KAU TAK PADAM POSTING KAU MMG SAH KAU ANAK HARAM JADAH DARI BABI,NABI ANAK ANJING DAN ALLAH ANAK SIAL!!

=========================================================
Email ke dua dari beliau saya tidak membalas dengan merasakan beliau tidak perlu dinasihati takut2 dengan nasihat saya akan bertambah teruk cacian hinaan kepada Allah SWT dan junjungan besar Nabi Muhammad SAW, Saya mengambil sikap berdiam diri dan berehat,akibat deman dan mengalami sakit sakit badan, Sambil berdoa orang yang mengirim email kepada saya baik baik saja,dan dijauhi malapetaka.

=========================================================  
Email ke 3 dari beliau


Re: Jangan tunjuk Alim
Sunday, October 17, 2010 1:09 AM


From:
"Kamal"

To:
"Nur Equwan"


Assalamualaikum Ustaz, Maafkan saya diatas sikap kasar saya,, maafkan saya ustaz,, maafkan saya,saya menyesal diatas kata kata saya.. saya menyesal ustaz, Ya allah ampuni hamba mu ini kerana terlalu marah aku telah menghina nama mu sifatmu ya maha agung lagi maha Esa,, Ya ustaz ampuni segala makian saya terhadap ustaz,,

ustaz benar kata kata ustaz, jangan mencabar allah dengan memaki nama allah, kini saya dapat rasakan allah swt membalas terus kepada saya,, semalam dengan sifat yang tamak,saya telah order banyak baju baju tudung tudung untuk dipasarkan, selepas barang sampai ke rumah saya,saya terus menghartar kepada klient2 yang sudah menempah, ketika saya memunggahkan pakaian dan tudung ke dalam van saya entah bagaimana minyak petrol yang ada didalam van tertumpah atas baju,dan terkena bara rokok saya terus terbakar semua baju baju tudung2 seluar dan pelbagai lagi pakaian lain, termasuk sebuah van saya,, walaupun van separuh terbakar tapi dapat diselamatkan..

ustaz saya minta maaf diatas segala makian saya terhadap allah saya minta maaf segala makian saya terhadap nabi,saya minta maaf segala makian saya terhadap ustaz.
apakah ini balasan Allah pada saya ustaz??
saya menyesal dengan sikap amarah saya memakan diri saya sendiri,mujurlah anak anak saya tidak terbakar,ketika itu baby saya berusia 13 bulan juga turut berada didalam Van,,
ya Allah ampuni segala tutur kata hamba mu ni ya Allah, saya malu dengan ustaz, saya malu dengan diri saya,, saya malu dengan anak anak,, saya malu dgn isteri saya,, benar kata kata ustaz ,, munkin ini lah murka Allah pada saya,,
apa yang harus saya lakukan skrg ustaz?? saya rasa menyesal dan saya takut allah murka pada saya lagi dan membalas nya dengan kejadian lain lagi,,

ustaz tolonglah saya,, saya takut dgn murka allah, saya menyesal ustaz saya menyesal,, maafkan saya ustaz,, apa yang harus saya cakapkan lagi ustaz? mesti ustaz tak kan balas email saya lagi.. selepas makian saya terhadap ustaz,,
ampunilah saya ustaz,, ampunilah saya,,

===========================================================
Email ke tiga ini baru sahaja saya menerimanya,, Saya terkejut Berigtihfar dan mengucap ketika membaca email ini, Saya tak tahu apa yang haru saya tulis,Tapi memang benar Kuasa Ilahi yang mencipta setiap kejadian itu hebat.. Dan janganlah kalian bermain main dengan cacian terhadap Allah SWT,dan Junjungan besar Nabi SAW, Kelak Buruk Akibatnya,, pembalasan tidak menunggu di akhirat didunia juga Allah SWT akan tunjuk kehebatannya,Bagi yang tidak nampak dan tidak bersyukur dengan apa yang Allah SWT sudah limpahkan rezeki kepada kita..

Ya Allah Ya Tuhanku Ampunilah Hambamu Ini Jauhilah HambaMu Ini Dari Segala Keburukan,Dan Didiklah Hati Kecilku Ini Menuju Kejalan Yang Diredai OlehMu Ya Allah, Sesungguhnya Hidupku Ibadahku Matiku Hanya UntukMu..

Semoga menjadi pengajaran kepada pembaca dengan tatapan kisah benar ini, jangan sesekali mempersekutu Allah, Didiklah hati kalian dekatkan diri pada Allah, Kepada Kleint2 Saya selalulah beramal dengan apa yang saya sudah tunjuk ajar, Dan selalulah bersedekah..

4 comments:

platipus said...

huhuhuhuhuhu

tehr said...

hanya orang yg pendek akal saja yg sombong dan suka cakap besar
aku minta perlindungan dari Allah dari sifat ini

ainzuryn said...

saya rasa si penjual tudung tu ada masalah dalaman sehingga tergamak menghina allah..moga taubatnya diterima.

kue said...

itulah manusia bila lupa diri..wlop0wn diri kue nih masih kurang dari agama n masih memperbaiki diri, xpernah terlintas nk hina tuhan yakni ALLAH SWT dan kekasihnya Nabi Muhammad SAW. Marah p0wn biar berpada, jangan menunjukkan diri kita nih lebih besar daripada Nya dan tiada tuhan. ALLAH sentiasa memerhatikan kita n minta jauhkan la daripada sifat2 mcm nih ~Amin~